Regulamin
Regulaminu przewozu osób Duda-Cars drive.me
§ 1
- Celem niniejszego Regulaminu jest określenie wzajemnych praw i obowiązków Klienta i Przewoźnika, umożliwiających sprawną i satysfakcjonująca współpracę w zakresie świadczenia usługi przewozu.
§ 2
- Zamówienie samochodu następuje za pośrednictwem strony internetowej: drive-me.pl albo za pośrednictwem poczty elektronicznej z wykorzystaniem adresu: iwona.padewska-maternicka@duda-cars.mercedes-benz.pl oraz Drive.me.Poznan@duda-cars.mercedes-benz.pl i Drive.Me.Wroclaw@duda-cars.mercedes-benz.pl na określony przejazd na zadeklarowanej wcześniej trasie albo na określony czas w ramach przewozu godzinowego na terenie miasta (dalej jako: usługa).
- Opłaty za usługę płatne są przelewem na rachunek bankowy Przewoźnika, za pomocą konta Dotpay lub kartą płatniczą w wysokości ustalonej z Klientem, wyliczonej z kalkulatora systemu rezerwacji na stronie drive-me.pl, zależnej od ilości kilometrów w przypadku przejazdu na zadeklarowanej trasie lub ustalonego czasu, za każdą rozpoczętą godzinę usługi w ramach przewozu godzinowego.
- Klient dokonuje rezerwacji samochodu poprzez system rezerwacyjny na stronie internetowej: drive-me.pl albo poprzez wysłanie stosownej wiadomości na adres: iwona.padewska-maternicka@duda-cars.mercedes-benz.pl; Drive.me.Poznan@duda-cars.mercedes-benz.pl; Drive.Me.Wroclaw@duda-cars.mercedes-benz.pl
- Po dokonaniu rezerwacji Klient na wskazany przez siebie adres mailowy otrzymuje potwierdzenie jej złożenia. Do zawarcia umowy dochodzi po pozytywnym zweryfikowaniu danych Klienta i wyrażeniu zgody Przewoźnika na realizację usługi.
- Warunkiem przyjęcia oferty przez Przewoźnika jest:
- zaakceptowanie niniejszego Regulaminy przez Klienta,
- dokonanie rezerwacji,
- wskazanie sposobu płatności i podanie danych niezbędnych do jej realizacji.
§ 3
- W przypadku przejazdu na zadeklarowanej wcześniej trasie, oczekiwanie na Klienta oraz każdy dodatkowy postój jest dodatkowo płatny, a opłata dodatkowa naliczana jest za każdą rozpoczętą minutę oczekiwania lub postoju w kwocie 129,00 zł netto za każdą godzinę podzieloną proporcjonalnie do ilości minut oczekiwania.
- W przypadku przewozu godzinowego, postój i oczekiwanie są częścią usługi, a opłata za postój i oczekiwanie zawarte są w opłacie ryczałtowej ustalonej zgodnie z zamówieniem. Wydłużenie czasu usługi, przy uwzględnieniu możliwości Przewoźnika, następuje na życzenie Klienta za dopłatą w wysokości 100% ustalonej stawki godzinowej za każdą rozpoczętą godzinę. Decyzję o wydłużenia czasu usługi podejmuje kierowca.
- Kierowca, wg swojego uznania, może wydłużyć bezpłatnie czas przewidziany na realizację usługi w ramach przewozu godzinowego, w zależności od sytuacji na drodze, np.: wypadek, wzmożony ruch, którego nie dało się przewidzieć, inna sytuacja losowa niezależna od Stron, jeżeli nie koliduje to z kolejnymi zleceniami, realizowanymi przez kierowcę.
§ 4
- W przypadku nie pojawienia się Klienta w miejscu rozpoczęcia wykonywania usługi kierowca po upływie 15 minut oczekiwania kontaktuje się bezpośrednio z Klientem lub osobą zlecającą usługę celem ustalenia ewentualnej jej realizacji lub anulowania. Anulowanie usługi przez Klienta jest jednoznaczne z zobowiązaniem Klienta do zapłaty w całości ustalonej opłaty za wykonanie usługi.
- W przypadku nie pojawienia się Klienta lub braku kontaktu z Klientem po upływie 1 godziny czasu oczekiwania, kierowca ma prawo do anulowania usługi. Anulowanie usługi przez kierowcę jest jednoznaczne z zobowiązaniem Klienta do zapłaty w całości ustalonej opłaty za wykonanie usługi.
- W przypadku spóźnienia Klienta powyżej 15 minut, liczonego od wskazanego przez Klienta momentu rozpoczęcia usługi przejazdu na zadeklarowanej wcześniej trasie, skutkującego wydłużeniem czasu wykonania usługi i kolidującym z kolejnym zleceniem, kierowca podejmuje indywidualnie decyzję o realizacji usługi lub jej anulowaniu. Kierowca poinformuje Klienta lub osobę zlecającą usługę o anulowaniu usługi z tego powodu. Anulowanie usługi przez kierowcę z powyższych powodów nie zwalnia Klienta z obowiązku zapłaty do zapłaty za czas oczekiwania, zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 1 i 2.”
§ 5
- Klient uprawniony jest do anulowania usługi, przy czym w sytuacji anulowania usługi:
- do 48h przed jej realizacją – Klient nie ponosi kosztów,
- do 24h przed realizacją – Klient ponosi koszty w wysokości 50% wartości usługi,
- w okresie krótszym niż 12h przed realizacją – Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów usługi w całości.
- Anulowanie usługi następuje w trybie przewidzianym dla jej rezerwacji, zgodnie z postanowieniami § 2 powyżej, tj. poprzez wypełnienie formularza dostępnego na stronie internetowej: drive-me.pl albo poprzez wysłanie stosownej wiadomości na adres: iwona.padewska-maternicka@duda-cars.mercedes-benz.pl; Drive.me.Poznan@duda-cars.mercedes-benz.pl; Drive.Me.Wroclaw@duda-cars.mercedes-benz.pl.
§ 6
- Przewoźnik zastrzega sobie możliwość opóźnienia rozpoczęcia wykonywania usługi z przyczyn niezależnych od niego, np. sytuacje losowe, wzmożony ruch drogowy, blokady dróg, wypadki. W przypadku spóźnienia powyżej 15 minut, za które winę ewidentnie ponosi Przewoźnik, Klient ma prawo do otrzymania rabatu procentowego, w wysokości zaproponowanej przez Przewoźnika, z uwzględnieniem okoliczności i przyczyn opóźnienia.
- Klient ustalając godzinę przejazdu powinien przewidzieć sytuacje losowe i dostosować odpowiedni czas wyjazdu na dworzec kolejowy lub lotnisko, tak aby zachować margines bezpieczeństwa.
§ 7
- W wyjątkowych sytuacjach Przewoźnik zastrzega sobie możliwość dostarczenia samochodu wyższej klasy, bez ponoszenia dodatkowej opłaty przez Klienta. Powyższe nie stanowi niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
- W przypadku awarii pojazdu na trasie Przewoźnik podejmie działania celem usunięcia awarii w trybie natychmiastowym, a w przypadku braku takiej możliwości zobowiązany jest do zapewnienia na koszt własny innego pojazdu o tożsamym standardzie, w celu zakończenia realizacji usługi.
§ 8
- Podczas przewozu obowiązują następujące zasady:
- całkowity zakaz palenia papierosów,
- podróżowanie w zapiętych pasach bezpieczeństwa,
- przewozu ilości osób zgodną z zadeklarowaną w dowodzie rejestracyjnym oraz ilością siedzeń.
- Kierowca ma prawo odmówić przejazdu w przypadku:
- trasy niezgodnej z wcześniejszymi ustaleniami,
- niezapięcia pasów bezpieczeństwa przez pasażerów,
- agresywnego zachowania pasażera stwarzającego zagrożenie dla bezpieczeństwa,
- uszkodzenia przez pasażera wyposażenia samochodu.
§ 9
- Klient odpowiada za dokonane przez siebie, względnie przez osobę pozostającą pod jego bezpośrednią opieką oraz przez wszystkie osoby, które za jego zgodą towarzyszą mu w trakcie realizacji umowy, uszkodzenia lub zanieczyszczenia samochodu oraz obowiązany jest zapłacić odszkodowanie z tego tytułu w wysokości rzeczywistych kosztów wyrządzonej szkody.
§ 10
- W przypadku pozostawienia w samochodzie jakichkolwiek przedmiotów przez Klienta lub osoby korzystające z usługi przejazdu, będą one przechowywane w siedzibie Przewoźnika. Klient zobowiązany jest do odebrania rzeczy niezwłocznie po powzięciu wiadomości o jej pozostawieniu.
§ 11
- Przyjmowanie skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług objętych umową odbywa się:
- osobiści w siedzibie firmy,
- pocztą na adres Duda-Cars S.A. ul. Ptasia 4, 60-319 Poznań, Duda-Cars S.A. Oddział Wrocław 51-423 Wrocław, ul. Olsztyńska 1
- pocztą elektroniczną na adres: Drive.me.Poznan@duda-cars.mercedes-benz.pl
- Skargi i reklamacje rozpatrywane są niezwłocznie, a w przypadkach skomplikowanych w okresie do dwóch tygodni od dnia ich przyjęcia.
- W przypadku zgłoszenia jakichkolwiek reklamacji i skarg ze strony Klienta, Strony podejmą wspólnie i w porozumieniu działania zmierzające do rozstrzygnięci reklamacji i skargi oraz usunięcia przyczyn złożenia reklamacji lub skargi na przyszłość.
§ 12
- Administratorem Danych Osobowych jest Duda-Cars S.A.
- Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora lub podmioty z nim współpracujące, w celu realizacji umowy, marketingu produktów i usług własnych.
- Podanie danych jest dobrowolne.
- Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do ich treści i ich poprawiania.
§ 13
Kalkulator wraz z systemem rezerwacji oraz informacje nie zwarte w Regulaminie są dostępne na stronie internetowej: drive-me.pl oraz pod numerem telefonu: +48 885 703 191.